23
Nov
09

officium: måndag, 34. vike i det allmenne året, 2 Pet 1,1-11 (matutin)

”Oppløysinga i verda, den som kjem frå lystene” (v 4 b)

Kyrkja har alltid kalla til eit asketisk liv; den truande sin kamp mot lystene – eller tråen, ”begjæret”, som det greske ordet eigentleg tyder.

Gud har gjeve oss livstrå, livsapetitt, lengsler og lidenskapar både kroppsleg, kjenslemessig, sosialt og åndeleg. Vi er ikkje skapte som ”grønnsaker”. Men noko har gått gale, så natureleg livstrå utartar til grådigskap. Det går ut over naturen, samfunnet –og oss sjølve. Det omsynslause mennesket som aldri vert tilfredsstilt, blir eit monster som øyder alt rundt seg. Ikkje utan grunn seier apostelen at det er denne destruktive krafta som oppløyser verda (v 4).

Vi skal vite om vår livsdrift og ikkje late att augo for realitetane, både det som er godt i det og det som er skada. Elles bryt det berre fram endå meir destruktvt. Men vi skal også gi la Gud ta hand om det så det kan forløysast og formast på rett måte.

Lystprinsippet, hedonismen, står sterkt som livsfilosofi i dag. Difor trengs den balanserte, kristne askesen som ein alternativ livsstil.

Reklame

1 Tilbakemelding to “officium: måndag, 34. vike i det allmenne året, 2 Pet 1,1-11 (matutin)”


  1. 1 Herman
    november 26, 2009 ved 8:28 pm

    Det er dette jeg er litt nysgjerrig på, det med askesen og det daglige liv. At «ekstreme» munker og eneboere hengir seg til askese bortenfor evigheten er liksom ikke det hverdagsmenneskelige menneskets daglige brød av i dag.

    Mange ser en fare i at følelsesladede kristne og muslimer, alle som har et forhold til Guds vesen, i gitte situasjoner havner i sjelelige konflikter som krever «ekstreme» botsøvelser for vår Gud.

    Det er ikke nytt, det er et fenomen som oppstår i religionens skygge eller solskinn alt ettersom, i India må man røyke seg ihjel på hasjisj for å oppnå guddommelig erkjennelse, man må ty til ekstremer for å nå en guddom som belønning. På Filippinenene lar oppegående menn seg korsfeste frivillig på samme måte som man mener at Kristus ble korsfestet, selv om Paven ikke er spesielt begeistret.

    Det kan synes som at mennesket, i møte med Guds overmåte rene vesen, syndefrie vesen, blir grepet av trang til bot, som i normal forstand ikke er galt (det er Gud vi står overfor), men som kan anta ekstreme dimensjoner.

    Her er det særlig lysten som er fienden, og svaret er avhold og –askese.

    Jeg er så glad for at Vår Frelser har gitt oss fasten som tid til å utøve hva som vi finner riktig å gjøre av botsøvelser!

    Hilsen Herman


Legg att eit svar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com logo

Du kommenterer no med WordPress.com-kontoen din. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer no med Twitter-kontoen din. Logg ut /  Endre )

Facebook-foto

Du kommenterer no med Facebook-kontoen din. Logg ut /  Endre )

Koplar til %s


kategoriar


%d bloggarar likar dette: