17
Jan
09

officium: Fredag, det allm. året, vike 1, Sirak 43 (matutin)

”Han strør ut snø lik fuglar..” (v.20),

…slik vi er vitne til det på mange stader no vinterstid. Men vi tek Siraks formulering som rein poesi. I vår mentalitet har vi lenge tenkt anten deistisk eller ateistisk; vi har kanskje trudd på ein fjern ”Gud” som har sett alt i sving og planlagt alt og så drege seg tilbake, eller at naturen er noko som går av seg sjølv, berre styrt av sine eigne lover. For mange truande i dag er nok Gud skapar, men ikkje heile tida nær og handlande i sitt skaparverk. Difor vågar mange ikkje lenger å be om ”godt og tenleg vêr”. Turke eller regn, storm eller stille– det går av seg sjølv.

Den bibelske skapartrua er annleis. Der er Gud nær, viljande og handlande heile tida. Skaparverket vert hans andlet, hans hender, hans hug. Hans skapningar er ein fellesskap, ikkje ein maskin.

Difor lovpriser vi Gud for hans gjerningar, som alltid overgår det vi maktar å skjøne; ”vi kan tale så mykje vi vil, vi når likevel ikkje fram , og enden på det heile er: Han er alt” (v. 31

Reklame

3 Svar to “officium: Fredag, det allm. året, vike 1, Sirak 43 (matutin)”


  1. 1 Herman
    januar 17, 2009 ved 2:45 pm

    Kjære frater Arnfinn!

    Jeg får ikke dette helt til å stemme: hvordan kan Gud være alt? Hvordan kan alt være Gud? Er det ingen distinksjon mellom Skaperen og det skapte?

    Joda! Jeg er med, -Jesus er veien, sannheten og livet. Dermed gir Jesus Kristus et vitnesbyrd om Faderen. Men det er så ubegripelig at Skaperen kan v æ r e det skapte, samtidig som han i k k e er det. Skjønner hva jeg mener? Klart han k a n det, han kan jo alt, men er vi ikke syndere og skapninger som vil lovprise Skaperen? Er det ikke derfor Gud har skapt oss, for at vi skal synge Hans pris? Samtidig er det kanskje dimensjoner her som vi overhodet ikke har oversikt over, vi som ikke er Han!

    Jeg skriver dette fordi dette er et tankekors jeg har gått med ganske lenge. Det du skrev ble utløseren til det jeg skriver nå.

    Hilsen Herman

  2. januar 17, 2009 ved 4:37 pm

    Vi må hugse på at Bibelen, inkludert visdomslitterturen, ikkje er ein katekisme. Terminologi og språkbruk er meir skjønnlitterær (poetisk, narrativ, aforistisk, episk osv…). Utfrå bibelsk/hebraisk tankegang er det klart at Sirak her ikkje tenkjer pan-teistisk. Der ein måte å seie på at Gud omfattar alt, er nærverande i alt, at han har lagt sin eigen visdom (sofia), sitt ege ord (logos) inn i alt som er. Gud er det djuapste mysteriet i alle ting.

    Fyrst og fremst – og mest direkte i denne teksten, om du ser kon-teksten – at Gud er alt det gode og sanne vi kan seie om han i vår lovprising.

  3. 3 Herman
    januar 17, 2009 ved 8:43 pm

    Men hvor går da grensen mellom det poetisk episke og det panteistiske og, jeg holdt på å ta det med i samme slengen, det kateketiske, for å si det slik.

    I det Jesus sier «Jeg er veien, sannheten og livet», ja da e r Han veien, sannheten og livet, det vil jeg da tro når han sier det. «Jeg er veien» – jeg bærer deg og fører deg, hjelper deg, dit du skal gå. Jeg er livet – jeg følger deg og lever med deg inntil døden, og videre til evighetens lys.

    Her må jeg bruke en slags «oversettelse» for å videreformidle det Jesus sier, virkemidler i mer skjønnlitterær retning, som kanskje blir sett litt ned på av de Bibeltro, de som forfekter denne tekstens absolutte krav til ren visdom og sannhet. Men likevel kan man jo selvfølgelig også si at Bibelen er komponert av ulke, annerledes oppfattede sjangre som vil formidle det vår Gud vil si, uten å gå i kompromiss med hverken visdom eller sannhet..!

    Det her er ganske sterkt! Gud er over alt og i alt. Og – likevel i alt – det må nok være slik at Gud også er i alle de sjangrene du nevner, for at vi skal kunne lovprise Ham!

    God lørdags kveld og søndag!

    Hilsen Herman


Legg att eit svar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com logo

Du kommenterer no med WordPress.com-kontoen din. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer no med Twitter-kontoen din. Logg ut /  Endre )

Facebook-foto

Du kommenterer no med Facebook-kontoen din. Logg ut /  Endre )

Koplar til %s


kategoriar


%d bloggarar likar dette: